جمعه ۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

برای خیلی‌ها پیش آمده است که حین عبور از پیاده‌رو با انواع و اقسام زباله‌ها یا آب دوش گرفته‌اند.

سقوط آزاد زباله‌ها

برخی شهروندان بی‌مبالات که پیاده‌رو را با سطل زباله اشتباه گرفته‌اند انواع زباله‌های خانگی و حتی آب گلدان را در پیاده‌رو خالی می‌کنند، غافل از اینکه ممکن است این زباله‌ها روی سر عابرانی بریزد که همان لحظه در حال عبور از آنجا هستند.

این درحالی است که این مشکل تنها به پیاده‌رو‌ها محدود نمی‌شود و گاهی در راهرو‌های مراکز خرید چند طبقه هم رخ می‌دهد. همچنین با وجود ممنوع بودن استعمال دخانیات، متاسفانه برخی از افراد خارج از مغازه‌ها و در راهروهای مراکز خرید، اقدام به کشیدن سیگار می‌کنند.

جالب است که برخی از آنها به جای خاموش کردن سیگار در سطل زباله شن‌دار، آن را از طبقه بالایی به پایین پرتاب می‌کنند و ته‌سیگار خاموش نشده ممکن است روی سر و لباس افرادی فرود آید که در طبقات پایین‌تر در حال قدم زدن هستند.

اخاذی به شیوه جدید

با نگاهی دقیق‌تر به وضعیت متکدیان در سطح شهر می‌توان دریافت که آنها هر روز شگرد تازه‌ای را برای فریب دادن مردم و سوء استفاده از آنها به کار می‌برند.

برخی خود را به بیماری و معلولیت می‌زنند و برخی دیگر با ظاهری پریشان و با التماس، درخواست پول می کنند. اما اخیرا گروهی دست به اقدام تازه‌ای زده‌اند و آن حرکت مارپیچی در بین خودرو‌هایی است که با سرعت در حال حرکت هستند.

در برخی مناطق شهر چند کودک یا بزرگسال به طور دائم سر چهار‌راه‌ها یا خیابان‌ها مشاهده می شوند که هدف آنها تصادف با خودرو‌هاست.

این افراد در موقع قرمز بودن چراغ راهنما همانند خودرو‌ها از جایشان تکان نمی‌خورند اما به محض اینکه چراغ سبز می‌شود، بین خودرو‌ها حرکت می کنند و در صورتی که یکی از خودرو‌ها حتی با سرعت کم با آنها برخورد کند، داد و فریاد راه می اندازند و درخواست پول برای درمان خود می‌کنند.

جالب است که این افراد در برخورد با خودرو‌ها تبحر پیدا کرده و به هیچ وجه حاضر نمی‌شوند به بیمارستان بروند. اغلب این افراد تاکید می‌کنند در صورتی که مبلغ قابل توجهی دریافت کنند، غائله را ختم کرده و رضایت می‌دهند.

جالب اینکه واکنش آنها در مقابل اصرار راننده برای انتقال‌شان  به بیمارستان  تنها فرار کردن است.

پشت پرده میوه‌فروشی

گاهی اوقات  بوی خوش میوه‌های سالم و دستچین شده برخی میوه‌فروشی‌های شهر  با بوی بدی که از پشت این اماکن متصاعد می‌شود هیچ هماهنگی ندارد.

به نظر می‌رسد در چنین مواردی فروشنده‌ها فقط ظاهر مغازه را مرتب کرده و به پشت پرده آن کاری ندارند.

در گرمای طاقت فرسای هوا هجوم انواع و اقسام حشرات موذی به این بخش از مغازه‌ها باعث می‌شود‌، ساکنان حوالی میوه‌فروشی‌ها، هم بوی بدی استشمام کنند و هم از وجود پشه‌ها شاکی باشند.

این در حالی است که مخفی ماندن این بخش از مغازه‌ها از چشم بازرسان سازمان‌های گوناگون، انبار کردن دور ریز میوه‌ها را در پشت مغازه‌ها به امری رایج و معمولی تبدیل کرده است.

به طور حتم چنانچه در ادامه تابستان نیز شاهد تجمع انواع زباله‌ها و حشرات موذی در این بخش از شهر باشیم، نزدیک بودن به میوه‌فروشی‌ها نیز از ملاک‌های کم‌ارزش شدن ملک و منازل اطراف این محدوده خواهد شد.

تیر شکسته

هر مشکل ریز و درشتی که در شهر پیش‌آمده و راه حل آن به دست یکی از اداره‌های برق، آب یا تلفن است در برخی موارد نیاز به تماس‌های مردمی و آگاه سازی این مراکز دارد.

برای نمونه تیر برق شکسته‌ای که دیروز در یکی از بزرگراه‌های شهر می‌رفت تا حادثه‌ بیافریند، با یک تلفن ساده‌ به اداره برق مسئله تعمیر شد. در همین مورد خاص، تماس‌های مردمی، ماموران اداره برق را به سرعت در محل حاضر کرد.

با وجود این،گاهی اوقات قصور ماموران سازمان‌ها و اداره‌های گوناگون در حضور سریع، میزان حس مسئولیت و تماس‌های مردمی را کاهش می‌دهد. همه شهروندان بارها‌و بار‌ها شاهد آن بوده‌اند که برخلاف تماس‌های مکرر، ماموران سازمان‌های مربوط به آن اعتنایی نکرده‌اند.

کد خبر 59003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز